اعضا > مرکز آموزش > نکات فنی > ایمیل > عدم دریافت ایمیل


عدم دریافت ایمیل



از مهمترین دلایل عدم دریافت ایمیل می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

1- یکی از دلایل اصلی و مهم عدم دریافت ایمیل پرشدن حجم فضای میزبانی می باشد.
باید توجه داشته باشید حجم ایمیل های دریافتی و ارسالی شما در فضای میزبانی اختصاصی نسبت به سرویس هایی همچون Google و Yahoo بسیار محدود بوده و تقریبا به اندازه هاست خریداری شده می باشد. بطور مثال اگر هاست شما 500 مگابایت باشد و 200 مگابایت از آنرا فایل های مربوط به وب سایت شما اشغال کرده باشد تنها 300 مگابایت فضای خالی جهت استفاده ایمیل باقی می ماند، حال اگر شما 5 اکانت ایمیل داشته باشید بطور متوسط به هر کدام 60 مگابایت فضای میزبانی تعلق می گیرد که در صورت حذف نکردن ایمیل های خوانده شده به سرعت پر می شود و دیگر امکان دریافت ایمیل نخواهید داشت.
در این مواقع جهت رفع اختلال باید در مرحله اول نسبت به حذف کردن ایمیل های قدیمی و مواردی که باعث ایجاد مشکل شده است اقدام نمایید، در صورتی که سیستم بعلت پر شدن فضای هاست یا محدودیت ایمیل، اجازه حذف کردن را هم ندهد باید از طریق سامانه پشتیبانی درخواست حذف ایمیل های قدیمی و یا افزایش فضای میزبانی (یا اکانت ایمیل مورد نظر) را برای شرکت ارسال فرمایید.
در صورتی که استفاده شما از ایمیل زیاد است، تکرار درخواست پاکسازی و یا افزایش فضای میزبانی تنها یک راه حل موقت است و ممکن است برای شما هزینه داشته باشد. لذا پیشنهاد می کنیم حتما از راه حل های زیر برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی استفاده کنید.
بهترین راه جلوگیری از این مشکل انتقال ایمیل ها به ایمیل Gmail است که آموزش آنرا از این لینک ببینید
راه دیگر دریافت ایمیل ها بر روی کامپیوتر شخصی و از طریق نرم افزار Outlook است که می توانید روش آنرا از این لینک ببینید
2- گاهی مواقع پیش می آید که در میل سرور مقصد برای اکانت ایمیلی یک Forwarder (هر آدرسی می تواند باشد) تعریف شده است و در یک زمان به هر دلیلی آن اکانت ایمیل وجود خارجی نداشته و یا مختل باشد، در این حالت چنانچه تنظیم گردیده باشد که ایمیل های دریافتی از روی اکانت اصلی حذف شوند و تنها به اکانت Forwarder ارسال گردد، دریافت ایمیل امکان پذیر نخواهد بود.
جهت رفع این اختلال می بایست، آدرس ایمیل معتبر به عنوان Forwarder در میل سرور مقصد تعریف گردد.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

افزودن به مورد علاقه ها افزودن به مورد علاقه ها    پرینت این مقاله پرینت این مقاله

در همین زمینه

Powered by WHMCompleteSolution